De wereld van reclame: Google Shopping en SEA!

webdesign eindhoven

Wanneer je van plan bent om een webshop op te richten die producten verkoopt, dan kan je op allerlei manieren wel een duwtje in de rug gebruiken. De online wereld is namelijk een wereld met gigantisch veel concurrentie en wanneer jij er je eerste stapjes gaat inzetten, kan het allemaal heel overweldigend zijn. Want hoe zorg jij er in godsnaam voor dat je je producten verkocht krijgt aan klanten. Wel, daarvoor bestaat er gelukkig Google Shopping en SEA! 

Adverteren met foto’s in zoekmachines 

Je kan natuurlijk meteen grote kanonnen als Google Shopping en SEA gaan inschakelen, maar toch is het misschien het best als je eerst de basis SEO van jouw webshop goed hebt zitten. Google Shopping en andere SEA is namelijk niet gratis. Het geeft natuurlijk wel meer kans op succes, maar dan moet je ook wel weten waar je mee bezig bent. Want wat is Google Shopping eigenlijk? Het is niet meer dan adverteren met jouw producten op de zoekmachines, in dit geval is dat Google. Wanneer iemand op zoek gaat naar iets bepaald dat jij aanbiedt, dan krijgt die persoon jouw product te zien in een soort etalage in Google. Er wordt dus niet geadverteerd met een link naar jouw website, maar echt met een foto en prijs van jouw artikel. 

De voordelen van Google Shopping 

Hoewel het natuurlijk niet gratis is, zijn er toch tal van voordelen aan Google Shopping. Foto’s zijn natuurlijk altijd beter dan tekst als het gaat over dingen kopen. Daarom is het bij Google Shopping handig dat je als webshop meteen kan laten zien wat je in huis hebt. Mensen krijgen meteen een foto van jouw product te zien met de naam van de shop bij, alsook de prijs. Wanneer mensen daarop klikken, heb je dus een grotere kans dat ze jouw product zullen aankopen, omdat ze meteen te zien krijgen waar ze op zullen belanden. 

Wanneer mensen toch twijfelen en hun product niet afgerekend in het winkelmandje laten zitten, kunnen ze er nog steeds aan via Google Shopping om het alsnog snel te kopen en af te rekenen. Maar wanneer je tot de goedkopere aanbieders van jouw product hoort, zullen mensen zeker en vast niet twijfelen en jouw product dus snel gaan aankopen. Nog een voordeel dus dat de prijs er meteen bij vermeld staat! 

Adverteren met tekst in zoekmachines 

Het grote verschil tussen Google Shopping en SEA is dat er bij Google Shopping met foto’s wordt gewerkt, terwijl er bij SEA met tekstadvertenties wordt gewerkt. Het is aan de hand van tekstadvertenties met de juiste zoekwoorden betaald adverteren bovenaan de zoekresultatenpagina van een zoekmachine. Hiervoor moet je dus een uitgebreid keyword onderzoek doen om te weten wat de goede keywords zijn om gevonden te worden in jouw branche. Op die manier kom je dus sneller bovenaan in de advertenties van de zoekmachine te staan en zullen mensen sneller klikken op jouw website!

De voordelen van SEA 

De voordelen van SEA zijn ook niet min. Je kan gericht gaan adverteren en je verschijnt, afhankelijk natuurlijk van hoeveel je betaalt, bovenaan de zoekmachines. Hoe meer verkeer er naar jouw website komt, des te hoger zal je in Google gaan verschijnen waardoor je misschien niet meer moet gaan adverteren. Bovendien is het altijd goed voor de naamsbekendheid van jouw webshop!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *